Kontaktformulär

Kontakta oss

PDF

Intervju med Dentotal i Trelleborg

Dentotal i Trelleborg är avtalskunder hos ALMASOFT sen lång tid tillbaka och ALMA löper som en röd tråd genom allt det dagliga arbetet på praktiken:

- Allt vi gör administreras i ALMA berättar Lena Ohlsson som arbetar som tandsköterska hos Dentotal.

- Tidboken styr schemat och det är så praktiskt att ha alla journaler och hälsodeklarationer bara ett knapptryck bort. Superenkelt! fyller tandsköterska Cathrine Lilje i. 

- Vi har dock lärt oss att skriva ut tidboken varje kväll inför nästa dag. En gång stod vi utan ström och då hade vi ingen kontroll. Vi visste inte ens vilka patienter vi skulle ringa och meddela berättar de båda tandsköterskorna och skrattar åt minnet. 

Tandläkare Christina Söderström och Helena Dahlsjö tog över kliniken för 5 år sedan och valde då även att ta över avtalet med ALMASOFT. Idag konstaterar de att det var ett smart drag:

- Det är smidigt och tryggt och det går nästan inte göra fel eftersom programmet ställer säkerhetsfrågor hela tiden vilket känns väldigt bra berättar Christina. 

- Ja, det är fantastiskt enkelt att använda. Jag är väldigt datorovan men kunde utan problem ta det till mig, det gick lätt att lära sig fortsätter Helena. 

För att lära sig om ALMAs alla fördelar och hur man bäst använder verktyget åkte hela Dentotal med ALMASOFT på en utbildningsresa till Italien.

- Vi vill höja kunskapsnivån kring ALMA så vi åkte hela kliniken och det kunde inte varit bättre. Vi hann igenom alltihop och fick samtidigt en fantastisk upplevelse tillsammans. Vi kände oss verkligen som hedersgäster - hela byn där vi bodde var engagerad i vår vistelse. Vi fick så otroligt mycket för pengarna, säger Helena Dahlsjö. 

Skulle personalen på Dentotal ändå stöta på bekymmer när de använder programmet är det bara att slå en signal: -Vi får alltid helt fantastisk support! Det är bara att ringa så kopplar de upp sig mot vår dator och ger omedelbar hjälp.

I ALMASOFTs nya tjänst eTand finns massor av funktioner för utökad service och smidighet. Då kan patienten inte bara boka tid via nätet, utan även administrera sina personuppgifter, fylla i sin hälsodeklaration och få tillgång till sina räkningar, kvitton, kostnadsförslag och undersökningsprotokoll via en trygg tjänst på nätet.

- Det är en stor fördel för patienten att till exempel kunna fylla i eller uppdatera sin hälsodeklaration i hemmets lugna vrå istället för att sitta med det på plats här. De kan till exempel enklare svara på frågor kring mediciner de står på fortsätter Susanne Svensson, tandhygienist på Dentotal.

Än så länge har Dentotal bara testat ett par av funktionerna i eTand och de är förtjusta

- eTand är redan väldigt uppskattat av våra patienter. Det är så smidigt och det blir färre telefonsamtal när patienten kan boka när på dygnet de vill istället för att vara tvungen att ringa på vissa tider, säger Christina Dahlström och Helena Dahlsjö.

- Varje klinik kan dessutom anpassa funktionerna helt efter våra egna önskemål så att det passar till verksamheten vilket är mycket bra. Det här är framtiden för klinikerna!

 

 

© ALMASOFT

Sitemap

Om webbplatsen